Italien



italien i mitt hjärta <3

Okej !
jag kom inte till kylskåpet, jag kom till Italien ,
iallafall i mina drömmar ! pjuu..Det är väl heller ingen nyhet för er som känner mig ?
att jag älskar italien ? min dröm är faktiskt inte att flytta dit , men vill åka dit
igen iallafall, flera gånger!! Har varit där 3 gånger, de räcker inte !
skulle kunna se allt igen, har sett venedig 2 gånger, men de skulle
kunna gå flera gånger till vill jag säga,.Milano , mer milano
så besviken när jag va där , för fick bara 45 min till shopping o lunch
45 min att hinna äta o shoppa på i milano ? folk e inte friska i huvudet.
jag va där me en grupp , me utbytesgruppen , så de va lärarna som bestämde
o de tyckte vi skulle utnyttja tiden till att kolla massa shit ,
okej två se värda grejer va ju gallerian , som e så snygg !
o domkyrkan, den va häftig ! resten av alla små kyrkor va inge vidare.
så i milano är de nog mest shopping som lockar ,
men i venedig är de stadens kultur som är bäst , helt klart ju

Sen är bergamo en jätte mysig stad, som jag bodde i när jag va utbytesstudent
den där veckan i italien.
Sen har jag varit i gardasjön med och typ carole ,stavning?gosh



Bergamo



Den stora kända gallerian i Milano o Domkyrkan



Vackra venedig



Markusplatsen i venedig


Somsagt jag drömmer mig bort ,,Men seriöst nu skriker magen inte längre
den har ingen ork kvar , stackarn :( Nu rusar jag till kulskåpet faktiskt,
o snart börjar våra bästa år med !! YES YES , mycket yes på det !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0