Hälsotips

       HÄLSOTIPS

                                              Hösten har minst sagt kommit nu , bara till att inse och
                                              när hösten kommer
                                              gäller det att ta nya tag, blir lätt att man tappar ork
                                              o energi o känner sig deppig
                                              när de blir mörkare tider. Så jag tänkte dela med mig
                                              av bra hälsotips
                                              Nu är det inte så att jag är jätte duktig på att att följa allt detta,
                                              men vet att de fungerar iallafall..

                                              - Ät mycket frukt, de ger än energi
                                              - Dricka mycket vatten
                                              - Äta ordentligt, inte slarva, jag äter alltid frukost! 
                                                     dålig start på dagen annars för mig
                                              - rör på dig , sådant du tycker om att göra
                                                     själv brukar jag träna friskis gympa
                                                    ( tant gympa ) o springa
                                                     en runda , gör det alldeles för sällan men blir så pigg efter ,
                                                     gå ut o gå , det kan alla göra !
                                               - Umgås me vänner/ familj , hitta på roliga saker ihop
                                               - sov ordentligt
                                                Ja det finns en massa, behöver inte vara så komplicerat,
                                                göra saker man må bra av helt enkelt, jag brukar även äta lite
                                                hälsokost för att få extra energi , chi san - är jätte bra



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0