sjukliga beroenden

 

Beroenden !

Jag tänker ofta på mitt shoppingberoende ( eller som miskat ner på) hur sjukt det är egentligen
Jag satt o tänkte häromdagen när jag berättade för Rikard om att ja numera lägger undan
minst 2000 av min lön varje månad plus betalar 1500-2000 för att ja bor hemma
(plus att ja jobbar 58% så har ingen hög inkomst)
Och för mig är det jätte bra att ja nu tredje måndaden gjort så, o jag har alltid haft pengar över
i slutet av månaden,( och pengar sparade) jag är iallafall stolt , för mig är detta ett stort framsteg
Och jag Vill verkligen ändra min livsstil.
Jag mår dåligt av pengar  , jag tänker på pengar dygnet runt , blir tokig , rädd att allt inte ska räcka till
Men grejen är att de gör de för de mesta , om du inte är ouppmärksam vill säga.
Men så slod de mig att om ja nu lagt undan 2000 kr imånaden utan några problem ,
vafan har jag gjort av med alla pengar på innan?
Sen jag tog studenten , för snart 2 årsen då , så har jag hela tiden haft jobb ,
o det är inte alla som haft sådan "tur" ändå har ja inte börjat spara fören nu?
Fatta om ja hade lagt alla pengarna på att spara istället .
Ah jag stör mig , men får tänka framåt istället , vara stolt ,
att jag nu äntligen börjat inse !
För andra kanske inte mitt shoppingberoende låter sjukt alls medans de för vissa låter
helt absurt. Men jag har ändrat mig de senaste månaderna och är så stolt
vet ni ? Nu har jag börjat inse hur mycket kläder jag har i gardroben!
Nu ser jag allt ja har , o folk säger va e det för ny tröja nu igen ida?
Nej den är gammal ! o den är ju faktiskt skit het!
Har hundra miljontals plagg jag användt en gång? o har plagg som har prislappen kvar
o innan köpte jag klädesplagg hit o dit flera gånger i veckan
Sen gäller det inte bara kläder , jag har slössat en massa på annat onödigt med,
tidningar jag köper (köpte) flera gånger i veckan o nöjen , visst ska man hinna med nöjen
O lägga ner lite pengar på det med , man lever bara en gång faktiskt ,
men det är just det att du lever bara en gång , då ska du ju leva bra med
leva så du trivs, o ja trivs inte med att inte ha några pengar kvar i slutet av månaden o inte
en krona sparad.
Lamt , fatta ni alla som handlar mycket hur sjukt det är faktiskt?
Okej om man tjänar en massa pengar, då kanske du känner att du vill lägga dina pengar på det
, det är okej .Men JAG har verkligen inte råd att leva så , jag är 22 år snart o
snart arbetslös , börja tänka o ta tag i saker o ting för fan!
Jag menar jag är vuxen o det är inte mina föräldrar eller någon annan som ska försörja mig,
Är oerhört glad att ja börjat tänka med min hjärna ,
o hoppas ja Fortsätter på detta rätta spåret,
Okej i framtiden om ja blir miljonär eller nåt då kanske ja kan leva så,
SÅ om ja nu börjar spara , så kanske jag kan bli miljönär (haha) ,
Jag menar jag är inte madonna liksom, då kan man inte låtsas leva så heller .
så länge man bara slösar kan man inte bli nåt annat än pank,
Vem vill det? INGEN

Oj va inte meningen detta skulle bli så långt inlägg ,
 men insåg när jag började skriva att ja hade en massa inom mig som ville ut ,
kom på allt detta innan idag när jag ;
öppnade min gardrob o såg alla mina fina kläder ,och  tänkte;
visst vill jag ha nya fina kläder nu i vår , men jag får börja använda de ja har först,
Har ju en massa fint ja aldrig hunnit uppskatta innan för ja bara har köpt nytt.
Visst sen när ja märker att de är någonting jag verkligen behöver då , ja DÅ kan jag handla
Men får först inse hur mycket jag faktiskt har.

Nu ska jag fortsätta jobba , har precis innan ja skrev allt detta skit
städat här på jobbet o ska nu vidare till martin luther o göra lite saker,
sen banken i eftermiddag , sen körskolan  ,

puss o kram på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0